V souladu s mimořádným opatřením vlády ze dne 20.11.2021 jsou zaměstnavatelé povinni v termínu do 29.11.2021 provést první testování zaměstnanců na stanovení přítomnosti viru SARS-CoV-2 a následně testovat každý týden.
Zaměstnanci budou testování stejným typem testu jako na jaře 2021 - typ testu včetně návodu je v sekci "O nás" záložka "Informace pro zaměstnance".
Povinnost testovat se nevztahuje na zaměstnance, kteří:
- jsou plně očkování proti onemocnění covid 19 a uplynulo nejméně 14 dní od dokončeného očkování
- prodělaly laboratorně potvrzení onemocnění covid a neuplynulo od prvního pozitívního testování více než 180 dnů
Pokud se na zaměstnance nevztahuje povinnost testování, musí o této skutečnosti zaměstnavateli předložit buď národní certifikát o provedeném očkování nebo záznam z Informačního systému případně potvrzením vystaveným poskytovatelem zdravotních služeb.
Pokud se zaměstnanec, na kterého se vztahuje povinnost testování, odmítne testovat, bude zaměstnavatelem nahlášen na krajskou hygienickou stanici a musí dále dodržovat povinnosti, které stanovuje mimořádné opatření vlády (viz odkaz).
V případě, že je zaměstnanec pozitivně testován, informuje ihned o této skutečnosti zaměstnavatele (svého nadřízeného) a svého praktického lékaře.
Další povinnosti zaměstnavatele a zaměstnanců jsou uvedeny zde: