Od r. 2018 je zpřístupněna elektronická evidence náhradního plnění i pro odběratelé. Odběratelé se musí zaregistrovat v místě příslušného úřadu práce.
Podle zákona 435/2004 Sb. v platném znění, má každý zaměstnavatel s více než 25 zaměstnanci povinnost zaměstnat nejméně 4 % osob se zdravotním postižením (dále jen OZP). Za nesplnění této solidární povinnosti je nutné uhradit odvod do státního rozpočtu v příslušné výši za jednoho zaměstnance se zdravotním postižením.
Uvedené způsoby je možno vzájemně kombinovat a zahrnout do ročního hlášení pro Úřad práce. Počty zaměstnanců pro účely výpočtů se sledují v průměrném přepočteném počtu, podrobnosti upravuje § 18 vyhlášky MPSV ČR č. 518/2004 Sb. v platném znění.
S novelou zákona 435/2004 Sb. platné od 1.10.2017 musí naše společnost uvést do elektronické evidence náhradního plnění
všechny faktury (náhradní plnění je podloženo smluvně nebo prostřednictvím obchodního
zástupce ), které budou v režimu náhradního plnění v r. 2023. Od 1.1
2018 již zákon nedává povinnost dodavateli vystavovat odběrateli písemné potvrzení
o odběru náhradního plnění ani seznam faktur (případné písemné potvrzení nemá právní základ a elektronická evidence neumožnuje v současné době provádět seznamy faktur).
Veškeré dotazy, informace a Vaše emailové adresy, na které požadujete zasílat oznámení o vložení faktury do elektronické evidence směřujte na náš email nahradniplneni@vkus-bustan.cz.
Odkaz na stránky MPSV:
https://www.uradprace.cz/web/cz/seznam-dodavatelu-nahradniho-plneni
Veškeré informace je možno získat rovněž na portále Asociace zaměstnavatelů zdravotně postižených, jichž je naše firma dlouholetým členem.
Ing. Libor Schwarz
jednatel společnosti
M: 723 800 615 kl.10
E: libor.schwarz@vkus-bustan.cz